قاب سینما تنها حدود ۱۲۹ هزار نفر از جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور به تماشای فیلم های جدید نشستند! - قاب سینما

قاب سینما: وضعیت وخیم گیشه سینماها همانند ماه های گذشته همچنان ادامه دارد و در این هنگامه غریب نه پروپاگاندای برخی شبه رسانه ها در فضای مجازی توانسته باعث رونق گیشه سینماها شود و نه اکران فیلم های نامتعارفی مانند «ملاقات خصوصی» و «چپ، راست» دردی از گیشه عاجز و ورشکسته درمان کرده است! در این میان بیچاره سینماگرانی که در آستانه نوروز چشم انتظار رونق گیشه هستند تا پیرو آن تولید در سینما نیز رونق بگیرد اما گویا نه تنها خبری از رونق نیست بلکه مدیران سینمایی هم ظاهرا تدبیری برای رفع بحران بیکاری و معیشتی سینماگران ندارند.

به گزارش قاب سینما فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی که با سرمایه گذاری بنیاد سینمایی فارابی تولید شده طی هفته گذشته تنها ۵ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت؛ «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی نیز تنها ۹۱ مخاطب داشت تا این ۲ فیلم به عنوان فیلم های بسیار کم مخاطب این هفته شناخته شوند!

بنا بر آمار ارائه شده در سمفا تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۲۰ جمعه ۳۰ دی ماه) ۳ فیلم جدید اکران یعنی «جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی، «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی مجموعا فقط توانستند ۱۲۹ هزار قطعه بلیت در سراسر کشور به فروش برسانند که با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور رقمی بسیار ناچیز محسوب می شود!

کمبود شدید مخاطب در سینمای ایران و رکود فاجعه بار گیشه در حالی است که برخی با پروپاگاندای رسانه ای و اعلام ارقام و آمار دهان پرکن چند میلیاردی فروش که تنها دلیل آن گرانی مبلغ بلیت سینماها است، سعی دارند وضعیت سینما را موجه جلوه دهند!

بی تردید سینمای ایران برای نجات از این رخوت نیازمند برنامه ریزی و تدبیر ویژه از سوی مدیران سینمایی است!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 48 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 22 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها