قاب سینما یخ زدگی، سکون و رکود سالن های سینما ادامه دارد/ فیلم های جدید هم نتوانستند مردم را به سینما بکشانند - قاب سینما

قاب سینما: طی هفته گذشته همانند چند ماه اخیر یخ زدگی، سکون و رکود بر سالن های سینما حکمفرما بود؛ علیرغم اکران فیلم هایی که برخی معتقد بودند نمایش شان می تواند مردم را مجاب به حضور در سالن های سینما کند این فیلم ها نیز با شکست مواجه شدند به نحوی که «چپ راست»، «جزیره فضایی» و «ملاقات خصوصی» همگی روی هم نتوانستند حتی یک دهم درصد جمعیت کل کشور را به سالن های سینما بکشانند!؛ این روزها اهالی سینما و دلسوزان و دغدغه مندان هنرهفتم چشم انتظار تدبیری عاجل از سوی مدیران سینمایی برای رفع بحران رکود گیشه و بحران رکود تولید هستند.

به گزارش قاب سینما برخلاف پیش بینی برخی افراد که معتقد بودند اکران برخی فیلم های هنجارشکن و سیاه نما می تواند گیشه یخ زده سینماها را گرما بخشد استقبال فوق العاده اندک مردم از این آثار بار دیگر ثابت کرده که آحاد افراد جامعه میلی برای حضور در سالن های سینما ندارند و مدیران سینمایی بایستی تدبیری ویژه برای رکود شدید حاکم بر گیشه اندیشه کنند؛ بدیهی است پروپاگاندای رسانه ای به ویژه در فضای مجازی نمی تواند نجات بخش گیشه بحران زده باشد و باید با تبیین استراتژی های جدید فکری به حال بد سینما اندیشه کرد.

به استناد آمار ارائه شده در سمفا در هفته گذشته تا ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز شنبه بیست و چهارم دی ماه فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی که با بودجه چندین میلیاردی بیت المال تولید شده تنها توانست ۱۷ قطعه بلیت در سراسر کشور بفروشد. «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی نیز طی هفته اخیر تنها ۱۴۶ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت. این دو اثر کم مخاطب ترین فیلم ها طی هفته اخیر بودند.

«جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی حدود ۱۰ هزار بلیت فروخت و «چپ راست» حدود ۱۶ هزار و «ملاقات خصوصی» نیز حدود ۴۷ هزار نفر مخاطب داشت که جمیع کل این ۳ فیلم به عنوان تازه ترین فیلم های اکران با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور حتی نتوانستند معادل یک دهم درصد جمعیت کشور را به سالن های سینما بکشانند.

بی تردید نیاز است مدیران وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، صندوق اعتباری هنر و خانه سینما در آستانه نوروز تدبیری عاجل برای رفع بحران ناشی از رکود تولید و گیشه داشته باشند و ضمن رایزنی با شهرداری، دولت و… علاوه بر در نظر گرفتن مبالغی به عنوان کمک معیشت، سبد رایگان کالا و… برای یکایک هنرمندان آبرومند سینما در نظر بگیرند تا خدای ناکرده دست های خالی هنرمندان باعث نشود سال را توأم با تلخکامی به پایان برسانند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 38 views بار دسته بندی : سینمای ایران تاريخ : 14 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها